keskiviikko 22. heinäkuuta 2009

Standing here, that's all I can do

Palaveri meni suoraan sanottuna päin persettä. Tai ei nyt niinkään, se kyllä alkoi hyvin.

Aloitin siis menemällä sosiaalityöntekijää vastaan jotta saisin jutella sen kanssa kahdestaan. Sanoin, että mulla ei ole mitään syytä miksi mä haluaisin kotiin, kerroin kaikista viesteistä mitä oon saanu ja siitä, että ollaan lähinnä riidelty mutsin kanssa nyt. Se työntekijä onneksi ymmärsi ja sanoi, että mä olen jos sen verran vanha, että mun mielipidettä kyllä kuunnellaan tässä ja että melko varmasti mun ei tarvi kotiin mennä jos en sitä halua.

Sitten tuli se pahempi osuus, se, jossa oli myös vanhemmat ja omahoitaja. Ensin kyseltiin mitä kuuluu mulle ja vanhemmille. Mutsi ryhtyi taas marttyyriksi ja alkoi valittaa, ettei ole vieläkään tottunut siihen etten mä ole kotona. Annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Sosiaalityöntekijä kysyi tässä vaiheessa, mitä kuuluu mun kilpikonnalle, joka jäi kotiin hoidettavaksi. Sanoin suoraan, että se asuu nyt isällä, koska mutsi uhkasi tappaa sen.

Ei olisi pitänyt sanoa sitä.

Mutsi kielsi tietysti kaiken. Sanoi vain kehottaneensa mua tulemaan ruokkimaan konnan usean päivän ajan. Näinhän asia ei ollut, vaan mutsi sanoi ruokkivansa sen mielellään kun mä olen poissa, ja jos mutsi olisikin pyytänyt mua käymään ruokkimassa sitä, olisin mä sen tietenkin hoitanut! Sanoin sitten myös tämän, jolloin mutsi alkoi taas syyttää mummoa lauseella "sä et tiedä mitä kaikkea mummo on mulle tehnyt". Kertokaa joku mulle miten mummo liittyi tähän aiheeseen ollenkaan?! Kysyin sitä samaa mutsilta, joka ei vastannut muuta kuin "joo, kyllä mä tiesin että tää menee taas mun haukkumiseksi".
Tässä vaiheessa olin jo sen verran kypsä, että lähdin kyyneleet valuen pois palaverista. Muutaman minuutin päästä omahoitaja tuli mun huoneeseen ja istui viereen sängylle, kysyen pystynkö tulemaan vielä. Sanoin, etten halua tulla, ja hoitajalle se oli ookoo. Sovittiin, että en saa lukittautua omaan huoneeseeni (kai se pelkäsi että teen jotain itelleni?) vaan mun pitää odottaa olohuoneessa, kunnes palaveri päättyy ja omahoitaja tulee kertomaan mitä siellä päätettiin. (Eipä siellä sitten päätetty mitään ihmeellistä, edes seuraavaa palaveriaikaa ei sovittu. Mutsi vaan jatkoi paskanpuhumista palaverin loppuun saakka.)
Että sellainen palaveri. En ole nähnyt mutsia sen jälkeen, enkä haluakaan.

Hirveä nälkä. Kohta on ruokailu, toivottavasti siellä on jotain kevyttä.

15 kommenttia:

~ kirjoitti...

Vaikka minun äitini nyt ei alkoholisti olekaan, minulla taitaa olla hieman samanlainen suhde häneen. Tai ainakin sain postauksestasi kuvan, että et pidä äidistäsi etkä tule hänen kanssaan toimeen. Tsemppiä!

GunSong kirjoitti...

Olen lukenut blogisi postaukset, enkä voi muuta sanoa kuin, että paljon haleja ja jaksamisia sinne päin!

Veera kirjoitti...

Missä olet? sinusta ei ole kuulunut kuukauteen mitään, alan jo huolestua !

hali :)

Anonyymi kirjoitti...

shrapnel, mä oon jo sydän kurkussa täällä :/

Anonyymi kirjoitti...

voi ei missä sä olet?
hirveää, nyt mua pelottaa ihan kauheesti :<

Anonyymi kirjoitti...

kauheeta, missä sä olet?
ihan kamalaa jos olet tehnyt jotain itselles!
vastaa kiltti jos pystyt.

Elisa kirjoitti...

sinua kaivataan :(
voimia <3

Anonyymi kirjoitti...

Voimia ja jaksamista paljon sinne!

Anonyymi kirjoitti...

voimia ja haleja. <3

Anonyymi kirjoitti...

missä olet? kiltti jätä viesti että olet kunnossa vaikket haluaisikaan enää kirjoittaa! :( <3

Anonyymi kirjoitti...

Moi

Mun äiti ei ollut alkoholisti, mutta meillä on vähän jotain yhteistä..

haluatko lukea mun blogia, mä oon jo itsekin kahden ihanan lapsen äiti, vaikka nuoruus meni itseäni tappaessa niin kaikesta selviää jotenkuten jos vaan jaksaa aina seuraavaan amuun <3

voimia sinulle <3

http://paskalife.blogspot.com

Anonyymi kirjoitti...

Hei.

Tulin vain kertomaan, että Vendetta on kunnossa. Vihdoinkin kunnossa, useamman kuukauden sairaalareissun ja lastenkotiin muuttamisen jälkeen.

Ei ole kirjoittanut, koska ei ole pystynyt. Ei halua palata muistoihinsa. Pysyy näin parhaiten järjissään.

Vendetta pyysi itse minua käymään täällä ja katsomaan, onko kukaan kaivannut ja jos on, välittämään viestinsä. Itse ei yo. syistä voinut tulla. Kiittää kuitenkin kaikesta saamastaan tuesta, sanoo, että "olette rakkaita".

Anonyymi kirjoitti...

Sanon myös, että Vendetta ei itse halunnut tietää, onko tänne tullut viestejä. Sanoi vain, että jos on, jätä viesti.

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos sulle Vendettan kaveri kun välitit viestin. Hyvä tietää että hän on kunnossa ja ymmärrän kyllä täysin miksei ole kirjoittanut... :(

sarre kirjoitti...

heips, aattelin vaan pistää kommenttia tuleen, koska voisin sanoo, että oon ite aika samanlaisessa tilanteessa, ku sä. en tietenkään tarkota vähätellä tai alkaa päteen mistään, mut voin sanoo, et ymmärrän ainakin osaks mitä sulla on menossa nyt..
ois ollu kiva vaihtaa vaik mailiosotteita tai jotain, mut ilmeisesti sua ei oikeen voi enää tavottaa täältä..

joka tapauksessa, jaksamista sulle, sun kavereille ja halit !

-tinakenkätyttö