maanantai 27. lokakuuta 2008

I'd do anything for a smile

usein näkee tyyliin jollain nettifoorumeilla mite 12-13-vuotiaat lapsoset valittaa siitä ku niitten mutsi puuttuu liikaa lastensa elämään. ei saa mennä poikaystävän (lol) luo yöks. ei saa valvoo myöhään. pitää soittaa kotiin jos lähtee suoraan koulusta jonnekki. sit ku näille sanoo et se on vaa sitä et ne välittää nii ne sanoo et vois välittää vähemmän.

mä oon aina vihannu tämmösiä "älä valita et on pahaa ruokaa, oo onnelline et sul ees on sitä ku tuol afrikas ei oo"-tyyppisiä lausahduksia, mut jotenki tää on sellane asia mistä mä oon eri mieltä. olkaa ihmiset tyytyväisiä ku teil on mutsi joka välittää.

ihan oikeesti. antasin melkein mitä vaan jos mutsi joskus koulun jälkeen kysyis et millane sun päivä oli tai et mitä meinaat tehä koulun jälkee. jos se joskus sanois ku lähen tallille et älä oo liian myöhään tai aja varovasti. jos se joskus sanois jotain muuta ku vie koira ulos tai älä paisko niitä ovia tai mee isälle viikonlopuks tai siivoo suus tai et jääkaapis on ruokaa. muutama vuos sitte ku mun toinen kilpikonna katos mystisesti meiän asuntoon eikä sitä löydetty ja mä väänsin itkua sen takii, mutsi kyl etti sitä konnaa kans. mut se etti sitä siks ettei ruumis jäis haisemaa minnekkää. se teki aiva helvetin kipeetä ku ite kaivelee silmät sumeina sohvien alta et näkyykö sitä rakasta lemmikkiä siel vai ei ja toine raivoo vieressä mite hänen asunnossaa mätänee kilpikonna. (btw se kilpikonna kyl löyty sit loppujen lopuks, vielä on hengissä.)

joskus seiskal ku jouduin käymää koulukuraattoril se kysy kaikkee mun mutsista, tietenki annoin sille sen kuvan et meidän perhe on iha normaali kiiltokuvaperhe. sit tuliki miettimistä ku se kysy et mitäs kaikkee me tehää yhes. en muista millo tämmöst ois tapahtunu, meidän "perhe" ei ees syö yhessä. viimeks taidettii tehä jotai ku olin 5-6v ja se heitti mut päiväkotii/eskarii ja haki pois. eiku kyl me taidettii käydä yhes kirpparil joskus ku olin 8v mut meille tuli jotai riitaa siel ja sit ei tehtykkää mitää yhes. oon mä sen kaa pari kertaa kaupas käyny, ihan siks et se sais ostokset himaa asti, ei muuta. nyt alan olee jo vähä liian vanhaki tekee mutsin kaa mitää, kai. en tiiä. ois vaa kiva jos ois jotai mitä muistella.

mutsi ei ees allekirjota mun kokeita, mitää koulun lappuja tai mitää muutakaa. todistuksen se allekirjottaa, muita se ei ees nää. se on pari kertaa alkanu raivoomaa siitä ku aina pitää olla ettimäs kynää joittenki turhanpäivästen lappujen takii jote oon todennu et allekirjotan ne sit ite. ei oo ees mitää syytä miks näyttäsin sille mitää, vanhempainiltoihi se ei mee (koska ei jaksa, pari kertaa se on jopa luvannu mennä sellasee mut onki sit jääny kotii kattoo telkkaa) eikä kokeitten perää kysele. siinä se.

mutjoo. päivän angstit tais olla tässä. charitian menee kattoo simpsoneita, omasta telkastaan tietty. mutsi kattoo olohuoneessa omastaan rakkaan miehensä kanssa.

Ei kommentteja: