lauantai 28. maaliskuuta 2009

those painful times so alone so ashamed

Mä tuun saatana hulluksi täällä. Okei, mähän olen jo hullu, mut tiiätte kai mitä tarkotan.

Tarkotus oli herätä aamulla aikasin (ei, en laittanu kelloa soimaa - herään joka tapauksessa ihan tarpeeks aikasin) ja lähtee kuvailureissulle tollaselle pienelle luonnontilaiselle puistoalueelle. Aattelin, et aamun kirpeä pakkanen ja vielä nukkuva kaupunki sais mut paremmalle tuulelle.

Ois se varmaan saanu jos oisin päässy ylös. Heräilin taas useemman kerran yöllä (ei mitään uutta Vendettan auringon alla), aattelin et nousen 5-6 maissa ylös, mut päätinki nukkua vielä parinkymmenen minuutin jaksoissa torkahdellen. No, nukuin seittemään asti. Enkä saanu itteäni ulos vielä sillonkaan. En vaan jaksanu. Makasin sängyssä silmät auki, tuijotin kattoon, mietin sitä mitä olin eilen illalla (tai yöllä? En tiiä miten kauan taas meni nukahtamiseen) puolinukuksissa ajatellu. Oli jotenki tyhjä olo. Enkä mä lähteny mihinkään. Nyt on liian myöhästä mennä, ulkona on jo liikaa ihmisiä ja huono ilmaki vielä.

Tänään pitäis mennä isälle, mä en jaksais. Olis ihanaa saada olla kotona, vaikka toi yks nyt juoki koko viikonlopun, saada nukkua tai olla nukkumatta, maata valveilla sykkyrässä sängyn pohjalla jos haluaa, nousta aikasin ilman että kukaan ihmettelee jne. Mutta mä en saa. Noin puol tuntia sitte mutsi kävi kotona, kysyi että millon lähen. Ei millään erikoisella äänensävyllä, mutta silti mulle tuli se olo, että se ois kysyny "millon painut helvettiin, lähe jo, mitä sä tääl viel teet". Että näin.

Helpottas paljon, jos voisin mennä tallille, siellä kun saa aina muuta ajateltavaa - jos en muuten pääse liioista ajatuksista eroon, teen vaikka niitä töitä, mitä kukaan ei ikinä jaksa tehä, mieluiten useempaa kerralla niin etten yksinkertasesti ehdi ajatella mitään ja stressaan mielummin aiheesta "mä en ehi saamaan tätä kaikkea valmiiks siihen ja siihen mennessä". Mut mä en viitti mennä sinnekään, koska isän pitäis heittää mut sinne (mopollahan mä en saa ajaa talvella ja fillaria ei oo) ja mä tiedän, että mun pitäs heti sen jälkeen mennä isälle. Ja mä en tosiaan vielä halua mennä sinne. Mä haluan märistä kotona ja olla yksin, mä en kestä tavata muita ihmisiä nyt. (Hevoset on eri asia, ne ei kysele tyhmiä joka asiasta - "miks sä nukut taas, miksei sul oo nälkä" blaablaablaa YMMÄRTÄISIVÄT SAATANA ETTÄ MÄ EN HALUA PUHUA.)

Ai niin, ja mä en halua enää kouluun. Siksi mä mietin tänä aamuna ja eilen illalla asioita; mä mietin kuolemaa.
Mut mikäli joku tän sattui lukemaan, älköön kukaan nostako tästä meteliä, mä tuskin olen ihan heti lähdössä oman käden kautta. Saa nyt nähdä, mihin suuntaan asiat etenee, ja mitä psykiatri sanoo. Sillä jossain mun mielen perukoilla elää vielä toivonkipinä, vaikken mä kyllä oo vieläkään keksinyt, millä lailla mä pääsisin ulos tästä tilanteesta.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hei, ei ole helppo alku sinulla elämälle. Vanhempiesi toimintaa taitaa vahingoittaa sinua koko ajan. Toivon että pääset mahdollisimman pian muuttamaan omillesi, ja saat apua (ihan ammattilaisilta) asioiden käsittelyyn sitten kun on sen aika.

Onko sinulla suvussa ketään keneen voisit tukeutua?
Voimia elämääsi.
En tarkoita mitään pahalla, itsellä on ollut samankaltainen tilanne aikoinaan.

vendetta kirjoitti...

Ammattiavun piiriin oon nyt just päässyt ja siitä oikeestaan tulin taas blogittamaan. :)

Suvussa ei juurikaan oo ketään 'tuki-ibmisiä', isä nyt varmasti ainaki kuuntelis jos kertoisin ja mummo myös, mut en halua kumpaakaa huolestuttaa enkä tiiä kiinnostaako niitä sitte kuitenkaan. Muu suku on vähä erillään toisistaan, varsinki äidin puolella, ku juuri kukaan ei oo meidän mutsin kanssa enää väleissä.

Kiitos kommentista.

Anonyymi kirjoitti...

älä ajatelle noin, ettet halua huolestuttaa ketään. koska isäsi ja mummosi varmasti haluavat tietää tilanteestasi ja auttaa sinua kaikin tavoin! ja varmasti kiinnostaa kun kerrot miten asiat oikeasti ovat, isäsikin varmasti jotain aavistaa koska on HALUNNUT ja TAISTELLUT huoltajuudestasi. et haluat muiden aliarviovan itseäsi, älä tee niin muillekaan.

voimia sulle ihan mielettömästi!

vendetta kirjoitti...

Mulle on vaan niin vaikea puhua asioista edes ulkopuoliselle, saati tutulle (kyllä, mulla asiat on juurikin näin päin - tuntemattomalle on paljon helpompi kertoa asioita). En myöskään tietoisesti pyri aliarvioimaan ketään, mutta luultavasti sitä parhaillaan teen.

Kiitos kommentista.